Jumlah Paparan Halaman

MUTIARA KATA

SELAMAT DATANG

PAPAN KENYATAAN - IKLAN

Jumaat, 15 Oktober 2010

Lawatan Kolej Teknikal Singapura

 Antara aktiviti yang dilakukan..


Tarikh  :  05 Oktober 2010
Hari  :  Selasa
Masa  :  8.00 hingga 11.00 pagi
Tempat  :  Dewan Gemilang , SK Kuala Tahan

SK Kuala Tahan menerima kunjungan pelajar dari Kolej Teknikal singapura. Rombongan tersebut seramai 45 orang beserta pengiring. Tujuan utama lawatan tersebut adalah sebagai satu program pertukaran kebudayaan antara pelajar.
Rombongan tersebut tiba si SK Kuala Tahan seawal jam 8.30 pagi dan disambut dengan paluan kompang dari ppelajar SK Kuala Tahan. seterusnya ucapan aluan pengerusi dan diteruskan dengan persembahan silat oleh 3 pelajar . Berikutnya , persembahan Kalam Jamaie dan diikuti persembahan tarian melayu oleh pelajar tahap 1. Sebagai balasan , pelajar Kolej Teknikal mempersembahkan sabuah lagu yang digubah khusus untuk  warga SK Kuala Tahan.
Pada pukul 9.30 pagi , pelajar dibahagikan kepada dua kumpulan . Pelajar tahap 1 berkumpul di Dewan untuk mendengar persembahan bercerita kisah binatang sementara pelajar tahap 2 terlibat dengan aktiviti abseling menuruni bangunan sekolah. Aktiviti ini khusus dan diawasi oleh jurulatih khas. Ramai pelajar mengambil kesempatan untuk mencuba aktiviti tersebut. Tidak ketinggalan juga guru dan staf.
Sebelum majlis berakhir , pelajar Kolej Teknikal dijamu dengan nasi lemak daun pisang. Selepas itu ,satu sesi bergambar dan bertukar cendera hati diadakan. Semua pelajar yang mengikuti program tersebut amat berpuas hati dan bergembira sepanjang program.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog Widget by LinkWithin