Jumlah Paparan Halaman

MUTIARA KATA

SELAMAT DATANG

PAPAN KENYATAAN - IKLAN

Jumaat, 8 Oktober 2010

ALP - Ceramah Persediaan ke Sekolah Menengah



Tarikh : 08 Oktober 2010
Hari : Jumaat
Masa : 8.45 - 10.45 pagi
Tempat : Makmal Komputer

Jawatankuasa Program Lepas Periksa telah menganjurkan aktiviti ceramah khas untuk pelajar tahun 6. Seramai 52 orang pelajar tahun 6 Al Ghazali dan 6 Al Farabi terlibat. Penceramah diundang khas dari SMK JP SHAS Kuala Tahan iaitu Cik Siti Al Solihah bt Yaacob.
Sesi ceramah dimukalan dengan tayangan video berkaitan dengan peranan anak-anak terhadap ibu bapa. Penceramah banyak memberikan input berkaitan dengan persediaan ke SMK sama ada dari segi jasmani mahupun rohani.
Kebanyakan pelajar apabila berada di sekolah menengah , mereka menjadikan rakan-rakan sebagai rujukan dan peranan ibu bapa semakin dilupakan. Mereka lebih mendengar nasihat rakan daripada nasihat ibu bapa ataupun guru.
Penceramah juga memberikan nasihat agar pelajar-pelajar tidak terpengaruh dengan rakan yang membawa kepada masalah disiplin. Pelajar perempuan lebih cenderung kepada masalah penggunaan telefon bimbit dan masalah berpasangan ( dating ).
Semoga ceramah ini akan memberikan sedikit kesedaran kepada para pelajar dan berusaha untuk menghindari aktiviti yang tidak mendatangkan faedah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog Widget by LinkWithin