Jumlah Paparan Halaman

MUTIARA KATA

SELAMAT DATANG

PAPAN KENYATAAN - IKLAN

Isnin, 8 Februari 2010

Gotong Royong PIBG

Tarikh : 07 Februari 2010
Hari : Ahad
Masa : 7.30 - 12.00 tengah hari
Tempat : SK Kuala Tahan

Program Gotong Rayong Perdana anjuran PIBG SK Kuala Tahan telah mendapat sambutan yang amat menggalakan daripada pihak ibu bapa dan penjaga. Tujuan diadakan program ini adalah untuk menambahbaik keceriaan sekolah. Sambutan daripada masyarakat tempat juga amat memberangsangkan walaupun mereka tiada anak di SK Kuala Tahan.
Program pada pagi tersebut dimulakan dengan taklimat ringkas Tuan Guru Besar dan YDP PIBG SK Kuala Tahan. Peserta program dibahagikan kepada beberapa kumpulan antaranya menghias dan menyusunatur pokok bunga , mengecat tangga laluan naik ke blok A dan B , menebang pokok yang menghalang pandangan dan membuat label bagi perabot yang baru diterima.
Di samping menyumbangkaan tenaga , ibu bapa dan penjaga turut menyumbangkan sepasu bunga kertas kepada pihak sekolah. Ada di kalangan ibu bapa turut menyumbang wang ringgit.Menurut seorang AJK PBG , En Mohamad Saluji , program ini amat baik sambutan dan merupakan platfom ibu bapa serta masyarakat beramah mesra dan bertukar pandangan dalam meningkatkan keceriaan sekolah. SK Kuala Tahan merupakan sekolah yang pertama yang dilihat oleh pelancong yang melawat ke Taman Negara. Jadi , sewajarnyalah SK Kuala Tahan perlu berada dalam keadaan yang baik kerana ianya membawa imej negara.
Sesungguhnya kerjasama dan sokongan ibu bapa dan masyarakat amat dihargai dan didahului dengan jutaan terima kasih.


Foto Sekitar Gotong Royong

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog Widget by LinkWithin