Jumlah Paparan Halaman

MUTIARA KATA

SELAMAT DATANG

PAPAN KENYATAAN - IKLAN

Selasa, 11 Januari 2011

PERJUMPAAN PENJAGA SKKT 2011

Guru Besar dan GPK 1 sedang memberikan taklimat
Ibu bapa dan penjaga mendengar taklimat

Tarikh : 11 Januari 2011

Hari : Selasa
Masa : 3.15 - 5.30 petang
Tempat : Dewan Gemilang , SK Kuala Tahan

Satu program perjumpaan penjaga telah diadakan di SK Kuala Tahan. Matlamat perjumpaan ini adalah untuk memberikan penerangan kepada penjaga mengenai polisi dan dasar-dasar kerajaan yang berkaitan dengan pelajaran.
Majlis dimulakan dengan taklimat oleh Cikgu Zainol b Shahbudin , Guru Besar SK Kuala Tahan. Cikgu Zainol menyentuh bidang berkaitan dengan transformasi pendidikan seperti Prasekolah , NKRA , SBT dan sekolah berprestasi tinggi. Cikgu Nadjmudden, GPK 1 pula memberi taklimat berkaitan dengan bidang kukikulum manakala Cikgu Azhar , GPK HEM membicarakan hal-hal yang berkaitan dengan HEM seperti bantuan KWAPM , Biasiswa , buku teks dan sebagainya.
Majlis taklimat ini sebenarnya lebih menjuruskan kepada penerangan kelas KAFA yang akan dilaksanakan pada tahun ini. Kelas KAFA akan dilaksanakan bagi pelajar tahun 2 hingga 4. Sehingga kini SKKT hanya mempunyai 4 orang guru KAFA.
Program taklimat ini amat memberikan manafaat kepada ibu bapa dan penjaga.Sesi dialog antara penjaga dengan pihak pentadbiran dapat merungkai banyak perkara yang berbangkit.
Majlis berakhir pada jam 5.30 petang .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog Widget by LinkWithin