Jumlah Paparan Halaman

MUTIARA KATA

SELAMAT DATANG

PAPAN KENYATAAN - IKLAN

Rabu, 2 Jun 2010

Hari Guru 2010


Tarikh  :  26 Mei 2010
Hari  :  Rabu
Masa  :  8.00 pagi - 12.30 tengah hari
Tempat  :  Dewan Gemilang dan Dataran Kejat SK Kuala Tahan

Sambutan Hari Guru 2010 peringkat SK Kuala Tahan telah diadakan pada 26 Mei yang lalu. Sambutan ini agak lewat kerana ketiadaan Guru Besar yang sedang menghabis pengajiannya di UPSI. Sambutan pada kali agak meriah dan berlangsung salam suasana harmoni.
Majlis pada pagi tersebut dimulakan dengan bacaan perutusan Menteri , KPPM dan Ucapan Guru Besar. Seterusnya majlis memotong kek dan pulut kuning.Seterusnya nyanyian lagu Guru Malaysia dan lagu tema Hari Guru 2010 Kesempatan waktu rehat digunakan oleh para pelajar untuk menyampaikan hadiah kepada guru-guru kesayangan mereka.
Setelah berehat , guru-guru menyertai aktiviti sukan yang dirancang oleh Badan Kebajikan Gur dan Staf. Antara aktiviti sukan yang diadakan termasuklah futsal dan bola jaring. Bagi guru yang mengandung , mereka melakukan aktiviti dalaman iaitu permainan congkak. Dalam masa yang sama , sukaneka boling kelapa diadakan di Dewan Gemilang.
Sesungguhnya , walaupun lewat mengadakan sambutan Hari Guru , namun kemeriahannya tetap terasa dan amat berkesan di hati dan sanubari guru-guru.
Sambutan Hari Guru

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog Widget by LinkWithin