Jumlah Paparan Halaman

MUTIARA KATA

SELAMAT DATANG

PAPAN KENYATAAN - IKLAN

Selasa, 30 Mac 2010

Majlis Tadarus Al Quran - Zon Tembeling



Tarikh  :  30 March 2010
Hari  :  Selasa
Masa  :  9.00 - 12.00 tengah hari
Tempat  :  SK Kuala Tahan

SK Kuala Tahan sekali lagi diamanahkan menjadi tuan rumah bagi Majlis Tadarus Al Quran peringkat Zon Tembeling.Matlamat utama majlis ini adalah untuk memilih wakil zon ke Majlis Peringkat Daerah yang akan berlangsung pada bulan hadapan. Majlis Tadarus ini terbahagi kepada pertandingan Hafazan , Tilawah Al Quran , Jawi dan bercerita kisah nabi. Pertandingan pada kali ini disertai lima buah sekolah sekitar alur Tembeling termasuklah tuan rumah SK Kuala Tahan , SK Merting , SK Chebong , SK Pasir Durian , dan  SK Kuala Tembeling .
Pertandingan Tilawah diadakan di Dewan Gemilang , Pertandingan Bercerita di Pusat Sumber , Hafazan di Bilik Muzik dan Jawi di kelas tahun 5 Al Ghazali. Sambutan pada kali ini kurang memuaskan kerana sekolah-sekolah di sebelah Ulu Tembeling tidak menghantar wakil.Majlis pada kali ini disertai  seramai 34 orang peserta.
Dalam ucapannya , Guru Besar Cikgu Zainol mengucapkan jutaan terima kasih kepada sekolah-sekolah yang mengambil bahagian dalam pertandingan Tadarus Al Quran peringkat Zon Tembeling. Kehadiran Guru Besar SK Kuala Tembeling , En Ali b Jusoh dan Guru Besar SK Ulu Tembeling , Cikgu Sabri memeriahkan program pada kali ini.
Majlis Penutupan telah dirasmikan oleh Tn Hj Abdul Aziz b Mohd Noor , Penyelia Kanan Pendidikan Islam/Moral , PPD Jerantut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog Widget by LinkWithin