Jumlah Paparan Halaman

MUTIARA KATA

SELAMAT DATANG

PAPAN KENYATAAN - IKLAN

Isnin, 8 Mac 2010

Hari Usahawan Muda

Tarikh :  05 March 2010
Hari  :  Jumaat
Masa  :  10.30 - 12.10 tengah hari
Tempat  :  Dewan Gemilang , SK Kuala Tahan

Unit Kurikulum SK Kuala Tahan telah menganjurkan Hari Usahawan Muda bagi kali pertama sesi 2010. Objektif utama diadakan Hari Usahawan Muda adalah untuk memberikan pendedahan kepada para pelajar mengenai kaedah perniagaan dan mengaplikasi pembelajaran yang telah dipelajari di dalam kelas. Melalui usaha ini pelajar dapat merancang bagaimana hendak menjalankan perniagaan dan membuat perkiraan untung rugi.
Sebanyak 30 gerai jualan telah beroperasi pada hari tersebut. Gerai jualan termasuklah gerai makanan , sayuran , ikan , alat tulis , aksesori pelajar , minuman dan makanan yang dibungkus.
Majlis perasmian gerai jualan disempurnakan oleh Cikgu Zainol b Shahbudin , Guru Besar SK Kuala Tahan. dalam ucapan perasmian , beliau mengingatkan pelajar belajar cara berniaga dengan cara mengaplikasikan pengetahuan yang dipelajari di dalam kelas. Guru Besar sempat membeli belah di gerai jualan lauk-lauk kampung seperti gulai rom ikan lawang , ikan salai dan sebagainya.
Sambutan daripada masyarakat sekitar amat menggalakkan. Ibu bapa turut serta membantu menyediakan barang jualan dan membeli belah barang jualan murid-murid. Program ini akan diadakan lagi memandangkan sambutan yang menggalakan. Majlis berakhir jam 11.30 pagi. Guru-guru dan murid-murid bergotong royong membersihkan gerai jualan .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog Widget by LinkWithin