Jumlah Paparan Halaman

MUTIARA KATA

SELAMAT DATANG

PAPAN KENYATAAN - IKLAN

Sabtu, 11 April 2009

Hari Bahasa Melayu


Guru Besar bergambar bersama pemenang.





Hari Bahasa Melayu peringkat sekolah telah berjaya dilaksanakan. Program ini dianjurkan oleh Panatia Bahasa Melayu dan Pusat Sumber Sekolah. Program ini melibatkan beberapa aktiviti antaranya pertandingan pantun , deklamasi sajak dan bercerita. Peserta pertandingan terdiri daripada pelajar tahap 1 dan 2.
Pertandingan pantun tahap 1 melibatkan seramai 15 orang pelajar. manakala pertandingan deklamasi sajak melibatkan seramai 12 pelajar tahap 1 dan 9 pelajar tahap 2. Tema pantun masa danbumi.
Pertandingan bercerita melibatkan pelajar tahap 1 dan 2. Jumlah peserta s pertandingan bercerita tahap 1 seramai 8 orang manakala tahap 2 seramai 15 orang.
Menurut Pn Hazlinda Mohd Tahan , ketua Panatia Bahasa Melayu , program Hari Bahasa ini merupakan menifestasi pelajaran yang diajar di dalam kelas. Di samping itu , program ini juga dapat mencungkil bakat di kalangan pelajar.
En Mohamad Zabidi b Abdullah , Guru Besar SK Kuala Tahan berharap program yang demikian dapat diadakan dengan lebih kerap sebagai satu usaha sokongan kepada pembelajaran di kelas.
Program Minggu Bahasa ini berakhir pada pukul 12 tengah hari.

1 ulasan:

Blog Widget by LinkWithin