Jumlah Paparan Halaman

MUTIARA KATA

SELAMAT DATANG

PAPAN KENYATAAN - IKLAN

Khamis, 12 Mac 2009

Majlis Tadarus Al Quran Peringkat Zon Tembeling



Majlis Tadarus Al Quran peringkat zon Tembeling telah berlangsung dengan jayanya pada 11 Mac 2009. Seramai hampir 60 orang pelajar telah mengambil bahagian dalam beberapa acara . Pertandinga tersebut telah diadakan di Dewan Utama , SK Kuala Tahan.

Bagi acara Tadarus , pertandingan telah diadakan di dewan utama , manakala pertandingan bercerita diadakan di Pusat Sumber Sekolah dan pertandingan Hafazan di Bilik Muzik. Sementara itu pertandingan Jawi diadakan di kelas 4 Al Ghazali.

Pertandingan pada kali ini bertujuan untuk mencungkil bakat di kalangan pelajar di zon Tembeling dan akan mewakili zon ke peringkat Daerah yang akan diadakan pada hujung bulan ini. Setiap wakil zon ini akan dilatih oleh guru di peringkat sekolah masing-masing.

Pertandingan Tadarus pada kali ini telah dirasmikan oleh wakil PPD Jerantut , ustaz Abdul Wahab. Beliau juga mengingatkan pemenang-pemenang agar mengggunakan platfon ini sebagai satu usaha untuk mengasah bakat. Guru-guru juga digalakkan mengilap bakat yang telah dicungkil. Beliau juga berharap agar pada tahun yang akan datang SK Kuala Tahan akan dapat menjadi tuan rumah untuk majlis peringkat daerah pula.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog Widget by LinkWithin