Jumlah Paparan Halaman

MUTIARA KATA

SELAMAT DATANG

PAPAN KENYATAAN - IKLAN

Isnin, 20 Jun 2011

GOTONG ROYONG PERDANA

Kehadiran YB ADUN Tahan
Memasak dan bersih longkang
Taklimat oleh YDP PIBG

Tarikh : 18 Jun 2011
Hari : Sabtu
Masa : 8.00 - 2.00 petang
Tempat : SK Kuala Tahan

Persatuan Ibu Bapa dan Guru , SK Kuala Tahan telah menganjurkan satu program gotong royong perdana. Program ini melibatkan semua ibu bapa penjaga dan mendapat kerjasama badan-badan kerajaan di Kuala Tahan. Matlamat utama program ini adalah untuk mengeratkan silaturahim dalam kalangan ibubapa penjaga di samping mengekalkan kebersihan pada tahap yang baik.

Program ini bermula pukul 8.00 pagi . En Abdullah b Hj Manan , YDP PIBG memberikan taklimat ringkas berkaitan dengan program pada hari ini. Kumpulan ibu bapa penjaga dibahagiakan kepada beberapa bahagian yang manan seriap bahagian diketuai oleh Guru Penolong Kanan. Antara bahagian terlibat termasuklah padang dan rumah guru , longkang besar , kawasan asrama serta bahagian masakan.

Pada majlis ini juga , gotong royong memasak telah diadakan di mana sumbangan seekor lembu oleh salah seorang ahli PIBG. Gotong royong memasak telah dimulakan pada petang jumaat lagi. Ibu bapa dan penjaga serta warga SKKT bersama-sama menjayakan program ini.

Kemuncak program gotong royong perdana adalah dengan kehadiran YB Dato Wan Amizan b Wan Abdul Razak , ADUN Tahan merasmikan penutupan program tersebut. YB ADUN sempat memberikan ucapan serta beramah mesra bersama masyarakat Kuala Tahan.

Majlis berakhir pada jam 2.30 petang dan telah mencapai objektif yang telah ditetapkan . Kawasan -kawasan yang ditetapkan telah dibersihkan dengan pertolongan ibu bapa dan penjaga. Pihak sekolah juga merakamkan jutaan terima kasih kepada pasukan Bomba Sukarela Kuala Tahan atas sumbangan yang diberikan.

Foto Gotong Royong Perdana PIBG

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog Widget by LinkWithin