Jumlah Paparan Halaman

MUTIARA KATA

SELAMAT DATANG

PAPAN KENYATAAN - IKLAN

Selasa, 22 Februari 2011

PATAH TUMBUH , HILANG BERGANTI - 02


Minggu ini warga SK Kuala Tahan sekali lagi dikejutkan dengan pertukaran dua orang guru .

Guru tersebut ialah Ustaz Zakaria b Omar , GPK Kokurikulum yang akan bertugas di SK Tanjung Gahai , Kuala Lipis , Pahang. Ustaz Zakaria akan menjawat jawatan GPK Hal Ehwal Murid dan pertukaran tersebut berkuatkuasa mulai 16 Feb 2011.
Ustaz Zakaria dinaikkan pangkat menjawat jawatan GPK Kokurikulum mulai mei 2010. Sebelum ini beliau bertugas di SK Penjom , Kuala Lipis. Walaupun berkhidmat belum genap setahun , namun kehadirannya di Kuala Tahan amat dirasai.

Sepanjang berada di sini ,beliau telah menyusun kembali kelas KAFA bagi sesi 2011. Kelas KAFA diaktifkan dengan penyertaan semua pelajar dari tahun 2 hingga tahun 5. Walaupun kekurangan tenaga pengajar , namun kelas KAFA berjalan seperti biasa. Beliau juga memanafaatkan masa lapangnya untuk memberikan ceramah di Masjid Kuala Tahan sekali seminggu.

Guru kedua yang bertukar ialah cikgu Aslahuddin b Mohd Daud. Beliau mula berkhidmat di SK Kuala Tahan mulai tahun 1999. Sebelum ini , beliau bertugas di daerah Maran , Pahang. Beliau mengajar subjek Bahasa Melayu tahun 3. Beliau mula bertugas di SK Chebong , Jerantut mulai 16 Feb 2011.

Dalam bidang kokurikulum , beliau bergiat aktif memimpin pasukan TKRS. Di samping itu , jurulatih pasukan Bola sepak Sekolah.

Beliau juga merupakan Pengerusi Badan Kebajikan Guru dan Staf SK Kuala Tahan bagi sesi 2010 / 2011.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog Widget by LinkWithin