Jumlah Paparan Halaman

MUTIARA KATA

SELAMAT DATANG

PAPAN KENYATAAN - IKLAN

Rabu, 16 Februari 2011

LAWATAN PELAJAR - BRITISH INTERNATIONAL SCHOOL OF VIETNAM

Tarikh : 16 Feb 2011
Hari : Rabu
Masa : 2.30 - 5.00 petang
Tempat : Dewan Gemilang , SK Kuala Tahan

Seramai 110 orang pelajar dari British International School of Vietnam telah melakukan lawatan sambil belajar ke SK Kuala Tahan. Rombongan ini diiringi oelah 10 orang guru pengiring. Pelajar tersebut merupakan anak-anak duta yang berkhidmat di Vietham.

Semasa di SK Kuala Tahan , pelajar tersebut telah dipersembahkan beberapa adat dan budaya melayu antaranya adat bersanding , menepung tawar , permainan kompang serta beberapa permainan tradisional melayu antaranya ketinting , sepak raga dan batu seremban.

Pelajar tersebut diberikan peluang bersama mengambil bahagian dalam acara tersebut. Walaupun kekok , namun mereka terap mencubanya. Ini merupakan budaya yang tidak pernah mereka tengok.

Pada petang itu juga , mereka dipersembahkan dengan tarian zapin oleh para pelajar tahap satu. Kesempatan digunakan oleh mereka untuk menyertai pasukan tarian. Sebelum majlis berakir ,mereka telah dijamu dengan kuih tradisional melayu. Pelajar juga berkesempatan menyertai gotong royong mewarna mural bunga raya.

Foto Program British International School

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog Widget by LinkWithin