Jumlah Paparan Halaman

MUTIARA KATA

SELAMAT DATANG

PAPAN KENYATAAN - IKLAN

Sabtu, 20 Oktober 2012

LAWATAN KE PULAU PINANG

Melalui Jambatan Pulau Pinang
Mengintai Georgetown
Terima kasih TLDM

Sempat ke pasar jeruk
Kea Farm , Cameron Highland

TARIKH. :  12 - 14 OKT 2012
HARI. :  JUMAAT - AHAD
TEMPAT. :  PULAU PINANG
PESERTA. :  80 ORANG

Kelab Rekreasi dan Perlancongan SK Kuala Tahan sekali lagi berjaya menganjurkan Lawatan sambil belajar ke Pulau Pinang. Lawatan pada kali ini melibatkan pelajar asrama dan pelajar sekolah dengan menggunakan dua buah bas.
     Tujuan lawatan ini adalah sebagai pembuka minda dan julung kali sk. Kuala Tahan menganjurkan lawatan ke Pulau Pinang. Sejumlah 62 oranh murid tahap 2 terlibat.
     Perjalanan dari SK Kuala Tahan bermula pada jam 10.00 pagi dan singgah di beberapa tempat antaranya Hutan Lipur Lentang , Hentian Rawang dan Hentian Sungai Perak. Kami tiba di Pengkalan TUDM Butterworth jam 8.30 malam. Peserta lawatan menginap selama dua malam di sini.
     Lawatan pada hari kedua ke Bukit Bendera. Kami menghabiskan masa hampir 3 jam di sini. Banyak pengalaman menarik disdapati di sini. Pada sebelah petang lawatan tertumpu ke Butterfly farm dan Taman Negara Pulau Pinang. Pada sebelah malam dihabiskan di Batu Feringgi melawat uptown. Lawatan ditamatkan padan jam 11.59 malam.
     Hari terakhir di Pulau Pinang , kami bergerak awal balik dan mengikuti jalan Simpang Pulai. Kami sempat singgah di Cameron Highland dan membeli buah tangan dari tanah tinggi tersebut.
     Peserta tiba di Sk Kuala Tahan pada jam 12.15 pagi isnin. Sesungguhnya lawatan ini banyak membuka minda para pelajar.

2 ulasan:

  1. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi kami di:

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Kami memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati di Indonesia. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour dan Bali Muslim Tour.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.

    BalasPadam
  2. salam.. boleh share kertas kerja lawatan ke pulau pinang ni x? nampak menarik tempat2 yg pihak tuan pergi ni.. kalo boleh mtk email ke : mohdjusniyusof@yahoo.com

    BalasPadam

Blog Widget by LinkWithin