Jumlah Paparan Halaman

MUTIARA KATA

SELAMAT DATANG

PAPAN KENYATAAN - IKLAN

Jumaat, 13 Julai 2012

SOLAT HAJAT PERDANA - UPSR

TARIKH   :  12 JULAI 2012
HARI        :  KHAMIS
MASA      :  7.00 - 10.00 MALAM
TEMPAT   :  DEWAN GEMILANG , SK KUALA TAHAN
KEHADIRAN  :  WARGA SKKT DAN PENJAGA TAHUN 6

Program Solat Hajat Perdana telah berjaya dilaksanakan dengan mendapat sambutan yang amat menggalakkan dalam kalangan penjaga pelajar tahun 6. Program yang julung kali diadakan pada tahun ini dan akan diadakan bagi fasa 2 pada bulan september nanti.
     Program ini melibatkan seluruh warga SK Kuala Tahan , pelajar tahun serta inu bapa dan penjaga. Majlis bermula dengan solat maghrib berjemaah yang diimamkan oleh Al Fadhil Ustaz Nasaruddin b Ismail. Sesudah solah berjemaah solat hajat diadakan memohon kejayaan anak-anak dalam peperiksaan UPSR nanti.
     Bacaan yasin menyusul selepas solat hajat. Pada majlis ini juga , Ustaz Nor'Azmuddin b Sulaiman , Guru Besar SK Kuala Tahan turut serta. Solat isyak berjemaah diimamkan oleh Al Fadhil Ustaz Zaharuddin b Abdul Rahman. Sesudah solat semua tetamu yang hadir dijemput menjamu selera.
     Ibu bapa dan penjaga bersama-sama membawa makanan dari rumah. Rezeki pada malam itu amat banyak dengan pelbagai juadah. Ini adalah budaya di SK Kuala Tahan yang masih diamalkan hingga kini.Majlis tamat kira-kira jam 10 malam dengan satu azam ingin mencapai kejayaan cemerlang dunia dan akhirat.
        Ya Allah , perkenanlah permintaan kami ini , hanya Engkaulah tempat kami memohon pertolongan. Amin
FOTO SEKITAR SOLAT HAJAT
 Tetamu menjamu selera selepas solat

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog Widget by LinkWithin