Jumlah Paparan Halaman

MUTIARA KATA

SELAMAT DATANG

PAPAN KENYATAAN - IKLAN

Selasa, 17 Julai 2012

KEMPEN KIBARKAN JALUR GEMILANG

TARIKH   :   17 JULAI 2012
HARI        :  SELASA
MASA      :  7.30 - 10.15 PAGI
TEMPAT   :  DEWAN GEMILANG , SK KUALA TAHAN

Hari ini bertempat di Dewan Gemilang , SK Kuala Tahan satu majlis pelancaran Kempen Kibarkan Jalur Gemilang telah diadakan sempena Bulan Kemerdekaan. Kempan ini akan berlangsung mulai 17 Julai hingga 16 september 2012. Matlamat kempen ini adalah untuk memberikan kesedaran kepada para pelajar akan sejarah kemerdekaan negara Malaysia tercinta.
Majlis ini dimulakan dengan nyanyian lagu sekolah , lagu negeri dan Negaraku. Kemudian diikuti dengan bacaan doa oleh al fadhil Ustaz Nasaruddin b Ismail. Para hadirin juga diperdengarkan perutusan yang dibacakan oleh Cikgu Adzahar b Mokhtar , GPK HEM.
     Kemuncak acara adalah penyerahan jalur gemilang kepada wakil pelajar sebagai simbolik kempen. Para pelajar digalakkan mengebarkan jalur gemilang dalam kelas masing-masing.Persembahan pelajar mengisi salah satu slot seperti deklamasi sajak dan nyanyian lagu warisan.
     Kesempatan ini juga digunakan untuk program mewarna jalur gemilang untuk pelajar SK Kuala Tahan. semua pelajar terlibat dari pelajar prasekolah hinggalah pelajar tahun 6. Majlis berakhir pada jam 10.15 pagi setelah acara mewarna tamat.

FOTO KEMPEN KIBAR JALUR GEMILANG
En Adzahar b Mokhtar , GPK HEM
Penyerahan Jalur Gemilang kepada wakil pelajar
Pertandingan Mewarna Jalur Gemilang
Suasana semasa perlancaran program 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog Widget by LinkWithin